Historia firmy Durex

1915

Przedsiębiorstwo London Rubber Company zostało założone przez LA Jacksona. Firma prowadziła sprzedaż importowanych prezerwatyw i artykułów fryzjerskich.

1929

Przedsiębiorstwo London Label Company (LRC) rejestruje markę Durex

1950

Durex wprowadza pierwszą prezerwatywę nawilżaną

1953

Durex jako pierwsza marka opracowuje i wdraża system testowania elektronicznego

1960

Durex wprowadza pierwszą na świecie prezerwatywę o anatomicznym kształcie

1970

Durex zostaje pierwszą na świecie marką prezerwatyw, prowadzącą kampanie reklamowe w skali międzynarodowej

1990

Durex zostaje pierwszą na świecie marką prezerwatyw, która wprowadza globalną „pieczęć jakości” w ramach standardu

1995

Durex wprowadza serię prezerwatyw w różnych kolorach i smakach

1996

Durex jest pierwszą marką prezerwatyw uruchamiającą własną stronę internetową. Obecnie posiadamy 42 strony internetowe w krajach, w których prowadzimy działalność.

1997

Durex wprowadza prezerwatywy niezawierające lateksu: serię produktów Avanti, które wykorzystują nowy, niealergiczny materiał – syntetyczny poliuretan opracowany przez firmę Durex, charakteryzujący się większą miękkością i elastycznością niż naturalna guma lateksowa.

Durex jest pierwszym producentem prezerwatyw, który przeprowadza i publikuje wyniki globalnej ankiety

2001

Durex wprowadza serię produktów Pleasuremax: prezerwatyw oferujących maksymalną przyjemność dla obojga partnerów, dzięki czemu Durex zostaje pierwszą na świecie marką prezerwatyw oferującą produkty łączące prążkowaną i cętkowaną budowę z kształtem zapewniającym maksymalną stymulację obojga partnerów

2002

Durex wspiera przełomowy program socjalny promujący równość płci w Brazylii – „Program H”
Działalność firmy na tym polu jest kontynuowana w ramach kolejnych projektów w Indiach.

2003

Firma Durex wprowadza na rynek ekscytującą serię lubrykantów Play®

2005

Durex Network uruchamia raporty Face of Global Sex, które badają aspekty zachowań seksualnych u ludzi. Ich głównym celem jest dostarczanie informacji środowiskom akademickim i budowanie polityki firmy

2008

W celu promowania bezpiecznego seksu wśród młodych ludzi, firma Durex poprosiła grupę młodych osób w wieku 16–24 lat, by zaprojektowali unikalny plakat traktujący o zdrowiu seksualnym – plakat stworzony przez młodych, dla młodych

2009

Firma Durex obchodzi swoje 80. urodziny!

2010

Firma Durex wsparła inicjatywę Condomize! prowadzoną w ramach Funduszu Ludnościowego Narodów Zjednoczonych (UNFPA), podczas międzynarodowej konferencji w Wiedniu poświęconej AIDS, przeznaczając na ten cel 220 000 prezerwatyw.